12. 4. 2017, BILLA ČR, BILLA vstupuje do dalšího čtvrtstoletí na českém trhu v dobré kondici


  • Jubilejní 25. rok přinesl nárůst obratu i nová pracovní místa
  • Vždy čerstvé a kvalitní potraviny již ve 213 supermarketech a na 43 čerpacích stanicích
  • BILLA masivně podporuje české dodavatele a to i ty regionální
  • Dva miliony členů BILLA Bonus Clubu
  • Do projektů společenské odpovědnosti je zapojen každý prodejní tým

BILLA ČR dnes zveřejnila několik hospodářských údajů za rok 2016. Důležitým ukazatelem je meziroční zvýšení obratu o + 5,92 % na téměř 26 miliard Kč. Přínosem pro české pěstitele, výrobce a dodavatele je také otevření nových supermarketů, které zároveň vytvářejí nová pracovní místa v regionech.

„Od otevření prvního supermarketu BILLA v České republice vloni uplynulo 25 let. I v dalším čtvrtstoletí bude BILLA nejlepším místem pro nákup vždy čerstvých a kvalitních potravin za dobrou cenu. BILLA dlouhodobě podporuje tuzemské dodavatele a nezapomínáme ani na malé regionální pěstitele a farmáře. Nově uvedené značky BILLA Easy a BILLA Premium přináší široké spektrum produktů pro nové cílové skupiny,“ uvedl generální ředitel BILLA ČR pan Jaroslaw Szczypka.

BILLA v loňském roce otevřela celkem nových supermarketů (celkový počet 212, supermarket č. 213 byl otevřen 6.4. 2017 v Kolíně) a toto tempo růstu si chce udržet i dalších letech. Zásadní modernizací prošlo vloni dalších 15 filiálek. „V naší expanzi se zaměříme na rychle se rozvíjející byznysová centra a příměstské části. Kromě Prahy a Středočeského kraje přivítáme v roce 2017 nové zákazníky například v jižních Čechách nebo v Jihomoravském kraji,“ dodal pan Jaroslaw Szczypka.

BILLA dlouhodobě vytváří nová pracovní místa v regionech
Nové supermarkety také pomohly vytvořit více než 250 nových pracovních míst v regionech. Od září 2016 je novým zaměstnancům k dispozici již druhé Školící centrum (Praha). Každý nováček si zde osvojí dovednosti, které později využije ve svém pracovním dni.
BILLA se také dlouhodobě věnuje výchově učňů přímo na prodejnách, v loňském školním roce se výuky zúčastnilo cca 250 učňů v 58 prodejnách.

BILLA vždy levná
BILLA dlouhodobě naslouchá přáním svých zákazníků. Místo toho, aby sami museli pracně hledat korunové rozdíly v letácích několika supermarketů ve svém městě, mohou udělat nákup za dobrou cenu přímo v BILLE. V rámci akce „BILLA vždy levná“ firma porovnává tisíce položek napříč celým sortimentem a dlouhodobě snižuje ceny.

BILLA Bonus Club
Jeden z nejstarších věrnostních systémů v současnosti registruje přes dva miliony členů a více než 60 % z nich svoji klubovou kartu aktivně využívá nejméně jednou týdně. Členové BILLA Bonus clubu získávají například slevu až 50 % na vybraný běžný sortiment a několikrát ročně také získávají 10% slevu na celý nákup. V neposlední řadě pak členové BILLA Bonus Clubu získávají zdarma do svých poštovních schránek oblíbený časopis BILLA Gusto.

Společenská odpovědnost
Zaměstnanci BILLY se aktivně účastní projektů na podporu společenské odpovědnosti. Prodejní týmy každého supermarketu BILLA se ve svém regionu zapojují do charitativních projektů a pomáhají zkvalitňovat své okolí.
BILLA dlouhodobě podporuje české dodavatele a díky krátké dopravní vzdálenosti přispívá ke snižování produkce CO2. Všechny nové a rekonstruované supermarkety také splňují moderní předpisy na úsporné stavby a nízkoenergetické vybavení (chladicí systémy, LED osvětlení atd.)
Jako vůbec první supermarket v České republice nabízí BILLA svým zákazníkům od loňského roku dobíjecí stanice pro elektromobily i elektrokola přímo u prodejny (Říčany u Prahy, Mikulov a Brno).


BILLA ČR, vybrané ukazatele*

  2016 2015 rozdíl
 Obrat (miliardy CZK) 25,92 24,47 +5,92 %
 Počet kmenových zaměstnanců k 31.12. 5894 5713 +3,2%
 Celkový počet supermarketů 212 202 +10

*Úplná účetní závěrka a výroční zpráva za rok 2016, zpráva o vztazích a zpráva auditora bude zveřejněna v Obchodním rejstříku koncem července 2017.