29. června 2012 - Česká farma – nová značka zeleniny a ovoce na pultech v Bille


Praha 29. června 2012 - Pod značkou Česká farma bude řetězec supermarketů BILLA od začátku července do konce září prodávat výhradně české produkty ze sortimentu ovoce a zelenina. Půjde především o sezónní zboží, jako jsou okurky nebo rajčata a dále cibule nebo česnek. Zaručeně české zboží s tímto označením bude exkluzivně do BILLY dodávat jako svou značku velkoobchodní společnost Hortim. V některých filiálkách bude dle prostorových možností umístěno na klasických dřevěných trakařích. BILLA tak do prodeje zavádí vedle masa pod značkou Vocílka (100 %) a mléčných výrobků (90 %) další zboží českého původu. Celkový podíl všech českých produktů na pultech obchodního řetězce BILLA činí v současné době 65 procent.

„V naší obchodní strategii hrají české produkty hlavní roli,“ říká Jaroslaw Szczypka, generální ředitel společnosti BILLA v České republice a na Slovensku. „Neplatí to jen tady, ale na všech trzích, kde působíme. Naši zákazníci české zboží cíleně vyhledávají a to je dobře. Ani my nechceme podporovat cestování produktů napříč světem. Dlouhodobý vysoký podíl lokálních produktů na našich prodejnách a jeho neustálé zvyšování je toho důkazem,“ dodává Szczypka s tím, že v sortimentu ovoce a zeleniny z České republiky je pro místní dodavatele poměrně složité vyhovět požadavkům na celoroční zásobování všech více než dvou stovek prodejen.

BILLA dlouhodobě zvyšuje také podíl nabízeného ovoce a zeleniny v kvalitě bio. Zatím mají mezi bioprodukty na jejích pultech zhruba jednoprocentní podíl. „České dodavatele stále hledáme, ale bohužel je jich u nás nedostatek. Díky spolupráci s Agrární komorou ČR se nám na konci loňského roku podařilo získat českého dodavatele bio brambor,“ říká Szczypka. Stala se jím společnost EURO AGRAS z Havlíčkova Brodu, která je členem Agrární komory a významným pěstitelem brambor v České republice. Nahradila tak původního italského dodavatele tohoto zboží. Brambor v kvalitě bio prodá BILLA ročně zhruba 20 000 kg.