Hlavní obsah

Aktuální informace

DatumAktuální informace
25. 3. 2020DODRŽUJTE, PROSÍM, NAŘÍZENÍ:

Vstup do prodejny pouze v ochranných prostředcích dýchacích cest — respirátor, rouška, šátek, šál, ústenka nebo jiné prostředky, které brání šíření kapének.

Děkujeme Vám, že respektujete tyto body

Nakupuje jen jeden člen rodiny

Děkujeme, že nakupuje vždy jen jeden člen rodiny, který nakoupí i pro své blízké.

Ochranné pomůcky

Vstup do prodejny pouze v ochranných prostředcích dýchacích cest — respirátor, rouška, šátek, šál, ústenka nebo jiné prostředky, které brání šíření kapének.

Správné rozestupy

Děkujeme, že udržujete dvoumetrové rozestupy u pultu lahůdek a u pokladen.

Platby kartou

Děkujeme, že platíte kartou, pokud je to možné.

Často kladené dotazy
.ac { margin-top: 10px; border: 1px solid #ddd; background-color: #fff; box-sizing: border-box; } .ac > .ac-q { font: bold 15px 'Dinpro-reg', sans-serif; color: #111; padding: 10px 30px 10px 10px; margin: 0; text-decoration: none; display: block; cursor: pointer; position: relative; } .ac > .ac-q::after { content: '+'; text-align: center; width: 15px; right: 10px; top: 50%; -webkit-transform: translate(0, -50%); transform: translate(0, -50%); position: absolute; } .ac > .ac-a { overflow: hidden; -webkit-transition-property: all; transition-property: all; -webkit-transition-timing-function: ease; transition-timing-function: ease; } .ac > .ac-a p { font: 14px/1.5 'Dinpro-reg', sans-serif; color: #777; margin: 0; padding: 10px; } .ac.js-enabled > .ac-a { visibility: hidden; } .ac.is-active > .ac-a { visibility: visible; } .ac.is-active > .ac-q::after { content: '\2013'; }

Můžete potvrdit informaci, že Vaše zaměstnankyně v Rakovníku byla pozitivně testována na koronavirus?



V souvislosti s nepravdivými údaji šířenými v mediích, SDĚLUJEME , že PRODEJNA BILLA V RAKOVNÍKU JE OTEVŘENA!
Společnost BILLA odmítá nepravdivé tvrzení osob, které zveřejňují desinformační údaje o tom, že se v této prodejně objevila nákaza koronaviru u naší zaměstnankyně! Dotyčná zaměstnankyně čerpala zahraniční dovolenou koncem měsíce února a v souladu s firemními nařízeními u ní proběhla doporučená preventivní karanténa bez jakýchkoliv příznaků infekce.
Naše společnost zvažuje podání trestního oznámení na osoby, které se takto úmyslně dopouštějí šíření poplašné zprávy a poškozují dobré obchodní jméno společnosti BILLA.

Na koho se může zaměstnanec obrátit v případě otázek, obav nebo zdravotních potíží?



Každý zaměstnanec se může obrátit na krizovou linku pro zaměstnace zveřejněné na zaměstnaneckém intranetu, plakátu s bezpečnostními opatřeními a desaterem hygienických opatření. V případě potřeby jsou všem zaměstnancům k dispozici vedoucí prodejen, regionální manažeři, oblastní manažeři, ale i nejvyšší vedení společnosti.

Jak zabezpečujete dodržování ochrany dýchacích cest u Vašich zaměstnanců?



Nově platné ustanovení Vlády ČR zakazující všem osobám pohyb a pobyt na všech místech mimo bydliště, bez ochranných prostředků dýchacích cest, byl vyhlášen v době, kdy je certifikovaných prostředků na trhu nedostatek a nedají se koupit. Protože ochrana zdraví našich zaměstnanců je naší prioritou, naše společnost vydala žádost, aby se naši zaměstnanci chránili jimi dostupnými prostředky, např. bavlněnými šátky, šálami, ústenkami apod. Roušky nebo respirátory, které si zaměstnanci pořídí sami, jim proplácíme. První várky, které jsme nakoupili nebo přijímáme od Vlády ČR také ihned rozdělujeme na naše prodejny. Zároveň spolupracujeme s několika společnostmi, které nám roušky šijí pro naše zaměstnance.

Jakými způsoby roušky zajišťujete?



Ochranné pomůcky sháníme všemi možnými dostupnými cestami. Apelujeme na členy Vlády, oslovujeme firmy napříč tímto sektorem, žádáme o pomoc podnikatele, ale například i chráněné dílny, které nám mohou pomoci ušít alespoň bavlněné roušky apod. Nebráníme se jakékoliv pomoci, ochrana našich zaměstnanců, které nám zajišťují provozuschopnost našich prodejen a zásobování obyvatel, které je v současné chvíli klíčové, je pro nás naprostou prioritou. První várky roušek a respirátorů se nám již podařilo nakoupit a ty také ihned distribuujeme našim zaměstnancům.

Roušky šili i zaměstnanci samotných prodejen, co pracovníci centrály? Zapojili se také nějakým způsobem?



Můžeme vás ubezpečit, že kolegové na centrále se do šití roušek také zapojili a rozdávají je prodejnám v okolí. Náklady na jejich šití jim samozřejmě také proplácíme.

Povolujete vstup zákazníků do Vašich prodejen bez roušky?



Nyní je umožněn vstup do prodejny pouze v ochranných prostředcích dýchacích cest jako je např. respirátor, rouška, šátek, šál, ústenka nebo jiné prostředky, které brání šíření kapének.

Není finanční částka za proplácení roušek malá?



Při určení ceny jsme postupovali dle instrukcí Ministerstva financí, které ceny respirátorů a roušek začalo regulovat.

Můžete potvrdit, že do prodejny je možné vstupovat pouze jednotlivě, nikoliv např. ve dvojici, s dětmi apod.?



Velice se omlouváme, ale k žádnému takovému zákazu jsme nepřistoupili. Našim zákazníkům pouze doporučujeme, aby na nákup vysílali jednotlivce, pokud je to možné, případně optimalizovali četnost návštěv na našich prodejnách, nakupovali i pro seniory ve svých rodinách a při nakupování a stání ve frontě udržovali mezi sebou rozestupy (v ideálním případě 2 m).

Není na snadě odměnit za veškerou práci i Vaše zaměstnance?



S Vaším názorem plně souhlasíme. Bez práce našich zaměstnanců, kteří každodenně riskují, aby zabezpečili servis pro naše zákazníky, bychom nebyli schopni zajišťovat zásobování obyvatel naší republiky. V této extrémně náročné době jsme pro naše zaměstnance zaktivovali nový benefitní program. Jeho součástí je mimo mimořádné odměny například i pravidelné dodávání vitaminů, ovoce nebo nápojů, psychologická poradna a další.

Jak jste přistoupili k prodeji nebaleného pečiva nebo ovoce a zeleniny?



Od úterý 17. 3. 2020 dne jsme přistoupili k balení nebaleného pečiva na všech prodejnách do mikrotenových nebo papírových perforovaných sáčků. V prostoru je dále umístěna informativní cedule s pokyny dodržování správných hygienických návyků. Pokud nevyhovuje počet ks v balení, může se zákazník domluvit individuálně na dané prodejně. Sortiment ovoce a zeleniny nebalíme, nicméně apelujeme na zákazníky, aby si je před konzumací omyli.

Nedávno jste upravili otevírací dobu do 20.00 hodin. Plánujete další změny v otevíracích dobách?



Další změnu v provozní době aktuálně neplánujeme. Výjimkou je prodejna Litovel, ta má kvůli opatřením v daném regionu otevírací od Po-Pá od 8:00 do 16:00 hod., So od 8:00 do 14:00 hod., Ne - zavřeno a prodejna ve městě Frýdek-Místek, OC Frýda, otevírací doba od 7:00 do 18:00 hod. Informace o otevírací době našich prodejen naleznete na www.billa.cz.

Jsou na místě obavy o zdraví Vašich zaměstnanců?



Celou situaci pečlivě monitorujeme a v případě možného a předvídatelného ohrožení zaměstnanců jsme připraveni přijmout vhodná opatření. Mimo to však doporučujeme zachovat klid, dodržovat základní hygienické zásady a nepodporovat šíření strachu. Pokud v toto období má někdo opravdu kvůli obavám z možné nákazy obavu docházet do zaměstnání, má pořád možnost požádat svého nadřízeného o umožnění čerpání dovolené, volna za přesčasy nebo se dohodnout na jiné nepřítomnosti v práci.

Jakým způsobem chráníte své zaměstnance?



Zaměstnanci prodejen se řídí interními pokyny a postupy krizového štábu společnosti BILLA, který mimo jiná preventivní opatření zřídil například i interní informační linku pro dotazy a hlášení mimořádných situací. V denních místnostech nebo např. prostorách centrály a logistických skladů jsou rovněž rozvěšeny informační plakáty s přijatými bezpečnostními opatřeními a desaterem hygienických zásad. Krizový štáb pravidelně a bezodkladně informuje intranetem o vývoji situace ve společnosti. Z hlediska zajištění ochranných pomůcek jsou všechny prodejny vybaveny tekutým mýdlem, které obsahuje dezinfekční složku, jednorázovými rukavicemi a krémy na ruce. Dezinfekce je jim dále poskytována pro dezinfekci pokladních pásů, scannerů, odkládacích pokladních ploch, váhy a skla obslužných prodejních vitrín v oddělení lahůdeka, chladicích vitrín v prostoru prodejen, podlah, nákupních vozíků a košíků nebo madel a klik dveří. Do doby zajištění roušek a respirátorů naší společností jsme požádali naše zaměstnance, aby se chránili jimi dostupnými prostředky, např. bavlněnými šátky, šálami, ústenkami apod. Roušky nebo respirátory, které si zaměstnanci pořídí sami, jim proplácíme. První várky, které jsme nakoupili nebo přijímáme od Vlády ČR také ihned rozdělujeme na naše prodejny. Zároveň spolupracujeme s několika společnostmi, které nám roušky šijí pro naše zaměstnance.

Jak ochraňujete zákazníky před možnou nákazou?



Pro bezprostřední ochranu zákazníků je v prodejnách BILLA nařízena zvýšená četnost dezinfikování pásů, scannerů, odkládacích pokladních ploch, váhy a skla obslužných prodejních vitrín v oddělení lahůdeka, chladicích vitrín v prostoru prodejen, podlah, nákupních vozíků a košíků nebo madel a klik dveří. Zaměstnanci prodejen pravidelně dezinfikují exponovaná místa pomocí lihové rozprašovací dezinfekce, která působí cca do 2 minut. Dezinfekci provádíme v maximální možné míře z hlediska frekvence, ale i s ohledem na množství dezinfekčních prostředků, které máme v aktuální chvíli k dispozici. Mezi další opatření patří do odvolání zrušení ochutnávek pro zákazníky. Od úterý 17. 3. 2020 jsme také přistoupili k balení nebaleného pečiva na všech prodejnách do mikrotenových nebo papírových perforovaných sáčků. Do pokladních zón rovněž instalujeme ochranné plexi skla pro ještě větší bezpečí našich zaměstnanců i zákazníků. Našim zákazníkům pouze doporučujeme, aby na nákup vysílali jednotlivce, pokud je to možné, případně optimalizovali četnost návštěv na našich prodejnách, nakupovali i pro seniory ve svých rodinách a při nakupování a stání ve frontě udržovali mezi sebou rozestupy (v ideálním případě 2 m).

Jak často jednotlivé plochy dezinfikujete?



Dezinfekci pásů, scannerů, odkládacích pokladních ploch, váhy a skla obslužných prodejních vitrín v oddělení lahůdeka, chladicích vitrín v prostoru prodejen, podlah, nákupních vozíků a košíků nebo madel a klik dveří provádíme v maximální možné míře z hlediska frekvence, ale i s ohledem na množství dezinfekčních prostředků, které máme v aktuální chvíli k dispozici. Zaměstnanci prodejen pravidelně dezinfikují exponovaná místa pomocí lihové rozprašovací dezinfekce, která působí cca do 2 minut.

Je potravin pro vaše zákazníky dostatek?



Jsme dostatečně zásobeni, centrální sklady máme naplněné, takže se zákazníci nemusí obávat. Vzhledem k vypjaté situaci se ale samozřejmě může stát, že dojde k vyprodání nějakého zboží, které však co nejdříve opět naskladníme.

O jaký sortiment je momentálně největší zájem?



V současné době sice evidujeme zvýšený zájem o určitý sortiment, jako jsou např. trvanlivé potraviny nebo balená voda, ale zásoby se zbožím jsou v dostatečném množství zajištěny a jsme připraveni pokrýt i větší poptávku ať už po trvanlivých potravinách, nápojích nebo drogistickém zboží. Zákazníci nakupují ale také čerstvé potraviny a ovoce a zeleninu, což je dáno zejména zavřením ZŠ a SŠ a nutností zabezpečit domácí stravování dětí. Protože Billa ČR není tolik závislá na dovozovém zboží, nepředpokládáme větší problémy se zásobováním. Převážná většina našich dodavatelů je z ČR.

Jaké měla Billa tržby v porovnání s loňským rokem? Změnily se nějak nákupní návyky zákazníků, jaké to má dopady na firmu z hlediska zaměstnanců, nákladů na ochranné pomůcky?



Srovnávat tržby našeho obchodního řetězce oproti loňskému roku nedává prakticky žádný smysl. Nacházíme se ve zcela jiném období, stavu ekonomiky i společnosti. Tak, jak v prvních týdnech obraty společnosti rostly, tak nyní stagnují, protože domácnosti vykazují dostatečnou zásobenost a nemají potřebu tolik nakupovat. Před týdny deklarované se jim potvrdilo – zboží je ve skladech dostatek, tudíž není třeba si dělat velké zásoby.
Ani návyky zákazníků se za poslední dobu příliš nezměnily, spíše se upravily podle aktuálních potřeb a stavu. Mnoho lidí tráví více času doma, proto například více vaří nebo pečou. Je tak zcela přirozené, že některé komodity nakupují více, nicméně za trend nebo odlišnost v nákupním chování se to považovat nedá. Jde o krátkodobý stav, který se zrušením nouzového stavu v ČR opět pomine.
Co je pro společnost BILLA nicméně určitě zásadní, jsou náklady vynakládané na ochranu zdraví zaměstnanců a zákazníků a lidské zdroje. Prostředky, které firma vynakládá na dezinfekci a ochranné pomůcky, vlastní zaměstnance a další činnosti dosahují desítek milionů korun. I z tohoto pohledu je tedy dotaz na tržby nerelevantní a může být interpretován zcela nesprávně. Pokud společnosti BILLA vzrostly v posledních týdnech obraty, úměrně k tomu vzrostly i náklady a to je třeba vzít při porovnávání v potaz.

Máte nějak speciálně chráněny vaše pokladní?



Opatření k ochraně našich zaměstnanců a zákazníků upravujeme prakticky každý den. Jedním z opatření je také instalace plexi skel v sekci pokladních zón, které budou od neděle plošně montovány na všechny naše prodejny.  Pokladní pásy, scannery, odklácací pokladní plochy, platební terminály a další místa u pokladen dezinfikujeme rozprašovací lihovou dezinfekcí, která působí cca do 2 minut.

Omezujete nějakým způsobem vstup do prodejny?



Společnost Billa vyvíjí maximální úsilí, aby zajistila provozuschopnost našich prodejen, tedy i zásobování obyvatel České republiky. Zároveň se snažíme, aby veškeré zboží na prodejně bylo doplněno v maximální možné míře, dezinfekce ploch probíhala podle stanoveného plánu, zákazníkům byl umožněn nákup bez větších problémů a stresu. Zejména s posledním bodem nicméně žádáme zákazníky o spolupráci. Nařízení Vlády ČR neomezuje zákazníkům chodit do prodejen do určitého počtu. Společnost Billa není zpravomocněna regulovat vstup zákazníků do prodejen, natož kontrolovat s kým a proč do prodejen vstupují. Vláda ČR vydala pouze doporučení o dodržování bezpečných rozestupů a nakupování jednotlivci, pokud je to možné a na to naše společnost i všemi dostupnými prostředky upozorňuje. Pokud se na prodejnách tvoří fronty, otevíráme dle našich kapacit další pokladny, byť s tím vědomím, že zákazníci nebudou mít mezi sebou patřičný rozestup vedle sebe. Jak už jsme zmínili, omezovat ke vstupu nikoho nelze, nemáme k tomu žádnou pravomoc. Zákazník má trávit mimo domov co nejkratší dobu a pokud bychom mu znemožnili přístup do prodejny, bude stát naopak před prodejnou. Jde o situaci, která nemá úplně jednoduché řešení, nicméně věříme, že s disciplínou a ohleduplností nás všech ji všichni ve zdraví zvládneme přečkat.


"use strict";!function(i){function u(o,l){var c=this,t={init:function(){if(Array.isArray(o))return o.length&.map(function(e){return new u(e,l)}),!1;this.options=h({duration:600,itemNumber:0,aria:!0,closeOthers:!0,showItem:!1,elementClass:"ac",questionClass:"ac-q",answerClass:"ac-a",targetClass:"ac-target",onToggle:function(){}},l),this.container=document.querySelector(o),this.elements=this.container.querySelectorAll("."+this.options.elementClass);var e=this.options,t=e.aria,n=e.showItem,i=e.itemNumber;t&.container.setAttribute("role","tablist");for(var s=0;snew Accordion('.faq-container');