Hlavní obsah

BILLA jde v udržitelnosti o krok dál

• Tzv. "re sáčky" mají ambici snížit množství spotřebovaných jednorázových mikrotenových sáčků, kterých se jen na prodejnách BILLA spotřebuje zhruba 200 milionů ročně a minimalizovat tak jejich dopady na životní prostředí.
• BILLA tak pokračuje v dlouhodobé strategii podpory druhotného zpracování surovin, díky níž letos ušetřila již více jak 300 tun nevyužitého plastového odpadu, což je ekvivalent 8 000 000 PET lahví o objemu 1,5l.

Společnost BILLA nabízí od dnešního dne opakovaně použitelné sáčky na odnos potravin, převážně čerstvého ovoce a zeleniny, ale i pečiva. Zavedení tzv. resáčků je dalším krokem ve snaze firmy minimalizovat plastový odpad. Předpona „re“ vyjadřuje jejich opakovanou využitelnost a také to, že jsou z 80 % vyrobené z recyklovaného plastu. BILLA je prvním řetězcem v Česku, který takové sáčky vyrábí z recyklátu.

Zavedením resáčků BILLA pokračuje ve strategii podpory druhotného zpracování surovin a omezení vzniku plastového odpadu. V současné době má už řetězec v nabídce plastovou tašku ve dvou velikostech a termotašku vyrobené z 80 % z recyklovaného plastu a dále také polyesterovou tašku vyrobenou z plastů vylovených v Pacifiku. Těmito taškami BILLA nahradila dřívější papírové, které neměly dlouhou životnost a jejich výroba zatěžovala životní prostředí více, než plastové varianty. Tato opatření, spolu se zavedením resáčků, znamenají v součtu více než 300 tun znovu využitého plastu, což je ekvivalent 8 000 000 PET lahví o objemu 1,5l.

Nové resáčky mají mezinárodní ekologickou certifikaci Global Recycled Standard. Jejich papírový přebal je vyroben z recyklovaného papíru s certifikací FSC, která garantuje, že použitý papír pochází z šetrně obhospodařovaných lesů.

„Věříme, že si resáčky zákazníci oblíbí, a pomohou nám tím omezit používání sáčků mikrotenových. Ty se bohužel velmi zřídka recyklují a následně i druhotně zpracovávají, takže dochází ke vzniku zbytného jednorázového plastového odpadu. Navíc, v prodyšných resáčcích zůstávají potraviny déle čerstvé, než v mikrotenu,“ říká Dana Bratánková, manažerka korporátní komunikace společnosti BILLA.

V příštím roce BILLA navíc plánuje nabídnout velké pevné tašky z LDPE folie, které budou rovněž vyrobené z 80 % z recyklovaných plastů a certifikaci Modrého anděla.

Resáčky zákazníci naleznou v sekci ovoce a zeleniny. Za cenu 29,90 Kč si zákazníci pořídí sadu 2 sáčků stejné velikosti, přičemž nosnost sáčku je 2 kg. Doporučení pro zákazníky je vážit ovoce a zeleninu bez sáčku a potraviny do něj vložit až po zvážení. Sáčky jsou pratelné na 30 °C a pokud doslouží, lze je vhodit jakožto polyester do kontejnerů na textil, a dát jim tak šanci na další využití. Při běžném užívání je jejich životnost několik let.

S ohledem na aktuální zdravotnickou situaci BILLA doporučuje zákazníkům využívat je zejména na ovoce a zeleninu, nicméně jsou použitelné i pro některé druhy pečiva (ideálně nemastného či pečiva bez pocukrování či polevy).

Problematických mikrotenových sáčků, které se jen zřídka následně recyklují, se v prodejnách BILLA ročně spotřebuje přibližně 200 miliónů kusů. Při této roční spotřebě a délce sáčku 40 cm by spotřebované sáčky jen ze supermarketů BILLA 2x obepnuly rovník (vznikl by pás o délce 80 000 km). Běžný český zákazník spotřebuje při nákupech za rok přes 400 těchto jednorázových sáčků.

Pro více informací prosím kontaktujte:
Dana Bratánková
Manažerka korporátní komunikace / Tisková mluvčí
REWE GROUP Česká republika, BILLA, spol. s r. o.
Mobil: +420 606 099 607
E-mail: d.bratankova@billa.cz

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši přes 34 mld. Kč (2019), s 239 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty.

BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA Naše bio, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy či Clever.

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků.

REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených.

REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfu provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy.

Více informací na https://www.billa.cz