MainContentHeadline

Zdravé svačiny pro vaše školáky


Možná máte štěstí a vaše děti spořádají s chutí a vděkem všechno, co jim uvaříte. V dnešní době plné lákavých barevných sladkostí bývá ale občas nelehké zajistit, aby naše ratolesti měly dostatečný příjem všech živin, které potřebují ke svému správnému vývoji. Pamatujete, jak jste ve škole se spolužáky měnili svačiny a panenky za sušenky? Máme pro vás několik tipů, jak se tomuto vyhnout u vašich potomků.

Aby svačina bavila

Základem je obal. Svačina nutně nemusí znamenat rozmočený ubrousek přilepený na chlebu, to celé v mikrotenovém sáčku. Pořiďte veselé látkové svačinové kapsy, nebo si ušijte vlastní, látek s PUL zátěrem najdete na trhu celou řadu. Pokud ale máte podezření, že svačina skončí v aktovce pod hromadou učebnic, kupte raději pevný box s oblíbeným hrdinou. A přidejte lísteček s milým vzkazem.

Vylaďte barvy

Soupeřit s pestrobarevnými obaly sladkých tyčinek a bonbonů není zrovna jednoduchý úkol. Naštěstí i to, co je zdravé, hraje všemi barvami, tak toho využijte – ovocný salát s kuličkami vodního a žlutého melounu, zeleným jablkem pokapaným citronem, aby nezhnědlo, a kousky pomeranče, jistě po otevření svačinového boxu vykouzlí úsměv. Vyhněte se ale například banánu, který se nehezky “rozpatlá” a apetit je rázem pryč.

Buďte originální

Neméně důležité je i originální podání. I když máte čas jen na sandwich se šunkou, sýrem a salátem, díky vykrajovátkům na cukroví ho pozvednete o třídu výš. Muffiny zase můžete napéct do zásoby a schovat do mrazáku – přes noc v lednici pak krásně povolí a ráno jsou připravené. Vyzkoušejte třeba kakaové s oříšky, cuketové nebo oblíbený banánový chléb. Pokud je připravujete na druhý den, výborně poslouží nakrájená zelenina zalitá ve formičce rozšlehaným vejcem a posypaná sýrem.

Zkuste něco nového

Skvělým způsobem, jak zajistit, aby vaše dítě zvládlo ve škole celý den, jsou energetické kuličky – vyrobíte je snadno v kuchyňském robotu z datlí, oříšků a semínek, můžete je také obalit třeba v kakau nebo kokosu. Vyzkoušejte i sýrovo–šunkové šneky – ať už zvolíte domácí ovesnou palačinku, nebo celozrnnou tortillu, stačí potřít oblíbenou pomazánkou, poklást plátky šunky a sýra, zamotat a nakrájet. Pokud máte doma milovníka sladkého, vsaďte na ovoce – kousky jablka a mistička s arašídovým máslem nebo cottage cheese s oblíbeným ovocem mohou směle konkurovat klasickým dezertům. Nezapomínejte na správný poměr sacharidů, bílkovin a tuků, na dostatečné množství vlákniny, ovoce a zeleniny. A také na pitný režim. Nejlepší cestou, jak zajistit, aby svačiny nekončily v koši, je ale zapojit děti do jejich přípravy. Budou tak mít přehled, možnost si samy zvolit, na co mají chuť, a o přestávce nebudou nedůvěřivě nakukovat do obloženého toastu.

Další články