BILLA Česká republika přizpůsobuje svoji online strategii – zaměří se na Quick Commerce a růst sítě kamenných prodejen
Quick Commerce: rychlé doručení pro miliony domácností
Model Quick Commerce se stal nedílnou součástí služeb BILLA. Díky partnerstvím s expresními dovážkovými službami dokáže BILLA nyní obsloužit zákazníky po celé České republice a zajistit rychlé a pohodlné doručení nákupu až domů. V roce 2026 BILLA plánuje rovněž rozšíření služeb napříč republikou prostřednictvím stávajících nebo nových partnerů.
Investice do dlouhodobého růstu
Vedle úspěšného rozvoje Quick Commerce BILLA nadále posiluje svoji národní síť. V roce 2025 společnost otevře 15 nových prodejen (z toho již 12 je otevřeno) a 43 zrekonstruuje. V roce 2026 má společnost v plánu expandovat o dalších 15 nových prodejen a 40 zrekonstruovat (20 z nich projde celkovou modernizací). Objem investic dosáhne v roce 2025 více než 2,5 miliardy Kč a v roce 2026 téměř 2,8 miliardy Kč.
Protože rozvoj Quick Commerce umožňuje BILLE obsloužit více zákazníků efektivněji a ze střednědobého hlediska může BILLA dosáhnout lepších ekonomických výsledků prostřednictvím expanze, modernizace a rozšiřováním služeb Q-Commerce partnerů, společnost se k 31. lednu 2026 rozhodla postupně ukončit provoz svého online shopu. Tento časový plán zajistí, že zákazníci budou plně obslouženi i během Vánoc a Silvestra, a zároveň umožní plynulý a zákaznicky bezproblémový přechod na doručování prostřednictvím expresních dovážkových služeb.
Digitální transformace pro zlepšení služeb v prodejnách
Ačkoliv budou služby e-shopu BILLA ukončeny, digitalizace zůstává klíčovým prvkem strategického rozvoje společnosti. BILLA bude pokračovat v zavádění inovací, které zlepší servis zákazníkům a celkový zážitek z nákupu v prodejnách — využívá pokročilé nástroje pro přesnější odhad poptávky a optimalizaci zásob prostřednictvím umělé inteligence, implementuje digitální cenovky a samoobslužné hotovostní a bezhotovostní pokladny. Díky těmto inovacím je nakupování v BILLE zákaznicky přívětivější, rychlejší, přehlednější a šetrnější k životnímu prostředí.
Nabídka pracovních pozic pro zaměstnance skladů a centrály související se změnou
Podpora zaměstnanců je pro společnost BILLA Česká republika prioritou. Všichni zaměstnanci z distribučních center v Praze a Brně a centrály, kteří se podíleli na rozvoji a provozu online shopu, obdrží plnou podporu a bude s nimi transparentně komunikováno v každé fázi tohoto transformačního procesu. S každým z dotčených kolegů bude BILLA individuálně hledat možné uplatnění v rámci otevřených pozic v rámci organizace anebo jim poskytne podporu při hledání vhodných pracovních příležitostí.
Strategická změna se dotýká rovněž online služeb společnosti BILLA v Rakousku, která se bude dále soustředit na expresní doručení prostřednictvím partnerů Quick Commerce a službu Click & Collect.
