BILLA Česká republika přizpůsobuje svoji online strategii – zaměří se na Quick Commerce a růst sítě kamenných prodejen

BILLA Česká republika přistupuje ke strategické změně v oblasti online služeb. V reakci na měnící se chování zákazníků a tržní dynamiku se společnost v dalším období zaměří na expresní doručení prostřednictvím Quick Commerce a zároveň soustředí budoucí investice do rozšiřování sítě kamenných prodejen a modernizace stávající sítě. Protože model Quick Commerce umožňuje obsloužit více zákazníků efektivněji, BILLA postupně ukončí provoz svého online shopu k 31. lednu 2026.

Quick Commerce: rychlé doručení pro miliony domácností

Model Quick Commerce se stal nedílnou součástí služeb BILLA. Díky partnerstvím s expresními dovážkovými službami dokáže BILLA nyní obsloužit zákazníky po celé České republice a zajistit rychlé a pohodlné doručení nákupu až domů. V roce 2026 BILLA plánuje rovněž rozšíření služeb napříč republikou prostřednictvím stávajících nebo nových partnerů.


Investice do dlouhodobého růstu

Vedle úspěšného rozvoje Quick Commerce BILLA nadále posiluje svoji národní síť. V roce 2025 společnost otevře 15 nových prodejen (z toho již 12 je otevřeno) a 43 zrekonstruuje. V roce 2026 má společnost v plánu expandovat o dalších 15 nových prodejen a 40 zrekonstruovat (20 z nich projde celkovou modernizací). Objem investic dosáhne v roce 2025 více než 2,5 miliardy Kč a v roce 2026 téměř 2,8 miliardy Kč.

 

Protože rozvoj Quick Commerce umožňuje BILLE obsloužit více zákazníků efektivněji a ze střednědobého hlediska může BILLA dosáhnout lepších ekonomických výsledků prostřednictvím expanze, modernizace a rozšiřováním služeb Q-Commerce partnerů, společnost se k 31. lednu 2026 rozhodla postupně ukončit provoz svého online shopu. Tento časový plán zajistí, že zákazníci budou plně obslouženi i během Vánoc a Silvestra, a zároveň umožní plynulý a zákaznicky bezproblémový přechod na doručování prostřednictvím expresních dovážkových služeb.

 

Digitální transformace pro zlepšení služeb v prodejnách

Ačkoliv budou služby e-shopu BILLA ukončeny, digitalizace zůstává klíčovým prvkem strategického rozvoje společnosti. BILLA bude pokračovat v zavádění inovací, které zlepší servis zákazníkům a celkový zážitek z nákupu v prodejnách — využívá pokročilé nástroje pro přesnější odhad poptávky a optimalizaci zásob prostřednictvím umělé inteligence, implementuje digitální cenovky a samoobslužné hotovostní a bezhotovostní pokladny. Díky těmto inovacím je nakupování v BILLE zákaznicky přívětivější, rychlejší, přehlednější a šetrnější k životnímu prostředí.

 

Nabídka pracovních pozic pro zaměstnance skladů a centrály související se změnou

Podpora zaměstnanců je pro společnost BILLA Česká republika prioritou. Všichni zaměstnanci z distribučních center v Praze a Brně a centrály, kteří se podíleli na rozvoji a provozu online shopu, obdrží plnou podporu a bude s nimi transparentně komunikováno v každé fázi tohoto transformačního procesu. S každým z dotčených kolegů bude BILLA individuálně hledat možné uplatnění v rámci otevřených pozic v rámci organizace anebo jim poskytne podporu při hledání vhodných pracovních příležitostí.

 

Strategická změna se dotýká rovněž online služeb společnosti BILLA v Rakousku, která se bude dále soustředit na expresní doručení prostřednictvím partnerů Quick Commerce a službu Click & Collect.