Téměř polovina Čechů nakupuje vánoční dárky s předstihem dvou a více měsíců. Mezi top dárky patří spotřební elektronika, oblečení nebo zážitky. Proto BILLA rozšířila svůj Partnerský program v aplikaci o další zajímavé nabídky

Vánoční sezona se nezadržitelně blíží a Češi se na ni už začali připravovat. Podle aktuálního průzkumu společnosti BILLA nakupuje téměř polovina Čechů dárky v listopadu a čtvrtina dokonce ještě dříve. I dárky nakupujeme za výhodnou cenu a rádi využíváme slevové kupony, nejčastěji pak v mobilních aplikacích.

Nakupujeme s předstihem, ale i impulzivně

Podle průzkumu společnosti BILLA více než čtvrtina (28 %) Čechů pořizuje dárky už tři a více měsíců před Vánoci, 44 %v listopadu a 23 % v prosinci. Na poslední chvíli, pár dní před Štědrým dnem, nakupuje jen 5 % dotázaných. Zajímavé je, že ačkoli 42 % Čechů plánuje své nákupy dopředu, 22 % se řídí impulzem a nakupuje bez větší přípravy. Každý pátý (20 %) pak přiznává, že nákupy odkládá co nejdéle, protože „nemá čas nebo nápady“.


Slevové kupony hrají stále větší roli i při nákupu dárků na Vánoce


Češi milují slevy. Téměř tři čtvrtiny (71 %) respondentů uvedly, že při vánočních nákupech slevové kupony využívají pravidelně nebo alespoň občas. Nejčastěji je lidé získávají v mobilních aplikacích obchodů (33 %), na webových stránkách (25 %) nebo prostřednictvím newsletterů (14 %).


Při výběru dárků zákazníci nejvíce oceňují slevy na domácí produkty (29 %), módu (17 %) a zdraví a wellness služby (16 %). Oblíbené jsou také zážitky a cestování (14 %) – dárky, které přinášejí radost a nové vzpomínky.


Věrní zákazníci společnosti BILLA využívají Partnerský program již rok. Nabídka se od té doby téměř zdvojnásobila

Mobilní aplikace BILLA Česká republika nabízí svým uživatelům široké portfolio výhodných slev a dárkových tipů již rok. Původní nabídka 17 partnerských slev se nyní téměř zdvojnásobila a zákazníci mohou v aplikaci využívat slevy od celkem 30 partnerů. „Češi jsou v nákupech velmi racionální – sledují ceny, využívají výhodné nabídky a zároveň hledají dárky, které mají trvalou hodnotu. Naše aplikace jim přináší nejen inspiraci, ale i úsporu, kterou ocení právě v období před Vánocemi,“ uvedla vedoucí týmu CRM & Digital v BILLE Lucia Popíková.


Nový partnerský program nabízí slevy na zboží, kterým Češi nejraději obdarovávají své blízké. Nejčastějšími dárky jsou domácí spotřebiče nebo dekorace (29 %), následované oblečením (17 %), zážitky v podobě voucherů do wellness, na masáže (16 %), cestování (14 %) nebo kulturní akce a sportovní vybavení.


Příklady aktuálních slev partnerského programu v aplikaci BILLA

Cestování a zážitky

  • Sleva 3 000 Kč na zájezdy do Vietnamu nebo na Kubu
  • Sleva na bobovou dráhu ve ski areálu Monínec
  • 15% sleva na pobyt v Resortu Monínec
  • 10% sleva na skipas do Resortu Rokytnice

 

Móda a doplňky

  • 30% sleva na produkty značky Salomon
  • 10–20% sleva na zboží Alpine Pro
  • 25% sleva na oblečení Under Armour
  • Sleva 100 Kč na nákup sportovního zboží v Decathlonu
  • 25% sleva na spodní prádlo značky Astratex

 

Domácnost a elektronika

  • Výhodné nabídky u partnerů Philips, Samsung, Tescoma, Kärcher a Scan Quilt

 

Knihy a dárky

  • Sleva na knihy v knihkupectví Dobrovský
  • Slevy v obchodech Albi, Bambule, Ovečkárna a na předplatné Prima+

 

Zdraví

  • 30% sleva v oční optice Alensa

* Průzkum pro společnost BILLA realizovala agentura Instant Research (Ipsos) na vzorku 500 respondentů ve dnech 20.–22. října 2025.