Dnes je Den piva! V BILLE u zákazníků vedou ležáky, z ochucených mixů pak příchuť pomelo a grep. Více než polovina lidí preferuje nákup piva v plechovkách

Dnes je Mezinárodní den piva a jak jinak jej oslavit než dobře nachlazeným ležákem? Z dat společnosti vyplývá, že klasický světlý ležák stále vévodí prodejům v prodejnách BILLA. V celkových prodejích tvoří právě světlé ležáky 60 %. Nejprodávanější variantou je 0,5l balení v plechu. Druhou příčku popularity (20 % z celkových prodejů) drží 0,5l pivní mixy s ovocnými příchutěmi. Zbytek prodejů (20 %) pak tvoří nealkoholická, černá, řemeslná a regionální piva.

Klasický světlý ležák v plechu a objemu 0,5 litru je stále v prodejích mezi Čechy absolutně nejprodávanější. Protože jde obecně o segment, který meziročně roste, BILLA na jaře roku 2025 uvedla do portfolia varianty světlých ležáků pod vlastní privátní značkou Trumf. Od dubna je prodává jako 10° a 11° pivo v plechu i stočené do lahví o objemu 0,5 l a od té doby jejich prodeje rostou jak v kamenných prodejnách, tak v e-shopu BILLA.


Druhou příčku pak obsazují pivní mixy s ovocnými příchutěmi, z nichž nejoblíbenějším druhem je varianta pomelo a grep v plechu a objemu 0,5 l. „Pivní mixy s ovocnými příchutěmi se u našich zákazníků těší velké oblibě, proto jejich nabídku neustále rozšiřujeme. V současné době jich nabízíme na 50 různých druhů, od prodejních stálic po speciální chutě jako limetka a malina nebo švestka,“ říká Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace & Public Affairs BILLA ČR.


Zákazníci společnosti BILLA kupují pivo z 58 % v půllitrových plechovkách. Více než třetina (36 %) preferuje 0,5l a 4 % pak 0,3l balení ve skle. Pouhá 2 % lidí si domů z BILLY odnáší pivo v PET lahvích.


Prodejům piva v regionech dominuje Středočeský kraj následovaný Prahou a Jihomoravským krajem. Aktuální nabídku různých druhů piv naleznou zákazníci jak v pravidelných letácích, tak i ve speciálním katalogu Pivo.