Supermarkety a hypermarkety se stávají stále oblíbenějším místem pro nákup školních potřeb. Aktuální průzkum společnosti BILLA mezi více než 500 rodiči školáků ukázal, že je zde pořizuje už 37 % rodičů, zatímco papírnictví zůstávají na prvním místě jen s mírným náskokem (41 %). Rodiče oceňují především pohodlí, kdy mohou výbavu do školy vyřídit spolu s běžným nákupem potravin. Zajímavý rozdíl se ukázal také mezi ženami a muži – zatímco ženy dávají častěji přednost papírnictvím (43 %), muži volí spíše supermarkety (40 %).
Vedle místa nákupu hraje velkou roli také načasování. Polovina rodin pořizuje školní potřeby už v první polovině srpna a desetina dokonce v červenci. Pro mnoho domácností se tak léto stává nejen časem odpočinku, ale i obdobím praktických nákupů, které zajistí hladký start nového školního roku.
Dalším kritériem při výběru školních potřeb je cena, kterou zohledňuje 85 % rodičů. Důležité jsou ale také vzhled a motivy pomůcek. Do nákupů jsou navíc ve většině případů aktivně zapojeni samotní školáci. V 73 % domácností rodiče vybírají pomůcky společně s dětmi nebo nechávají volbu pouze na nich.
„V posledních letech vidíme, že zákazníci nakupují školní pomůcky stále častěji právě v supermarketech. Už letošní červenec potvrdil tento trend, kdy poptávka po školních potřebách u společnosti BILLA vzrostla meziročně téměř o 60 %. Rodiče oceňují pohodlí, kdy při běžném nákupu potravin vyřeší i školní výbavu. Proto pravidelně připravujeme speciální nabídky tohoto sortimentu,“ říká Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace & Public Affairs BILLA ČR.
Aktuální nabídku školních pomůcek přehledně představuje speciální katalog Zpátky do školy spolu s akčními letáky, které zákazníci pohodlně naleznou na webu www.billa.cz nebo v aplikaci BILLA. Pro ty, kteří preferují online nakupování, je navíc na e-shopu BILLA k dispozici rozšířený sortiment školních potřeb, doplněný například o penály a batohy značky Baagl.